Thumbnail

კარტერების ოჯახი ამერიკული ოცნების განსახიერებაა, თუმცა, 2016 წელს სამაგალითო წყვილი დაშორების პირას აღმოჩნდა. ალბომში Lemonade ბიონსემ ჯეი ზი ღალატში ამხილა. შემდეგ ამ უკანასკნელმა თავის სტუდიურ ნამუშევარში 4:44 პოპვარსკვლავს ბოდიში საქვეყნოდ მოუხადა. წყენა წარსულს ჩაბარდა და მუსიკოსებმა კი აღდგენილი ოჯახური იდილია ერთობლივი ნამუშევრის ჩასაწერად გამოიყენეს.

სიტუაცია დაახლოებით ისეთია, გენიალურის შესაქმნელად ახლის გამოგონება რომ არ გიწევს. Everything Is Love სწორედ ამის მტკიცებულებაა. ის ერთ-ერთი ყველაზე მრავალფეროვანი ჩანაწერია, რაც წელს ჰიპ ჰოპისა და ზოგადად მუსიკის მოყვარულებმა მოვისმინეთ. თრეფი? ბუმ ბეფი? 90-იანი წლებისთვის დამახასიათებელი ხისტი ინსტრუმენტალები? ან იქნებ გასული საუკუნის კლასიკად ქცეული ჩანაწერების სემპლებით გაჯერებული ბითები? თქვენ გაგიმართლათ - აქ ყველაფერია და თან ამ ყველაფერს ჯეი ზი თავისი, ერთი შეხედვით, აბსტრაქტული, თუმცა, ღრმა შინაარსის მქონე ტექსტებით დამატებით ხიბლს სძენს. ლეგენდარული რეპერის ლაინების აზრში წვდომისგან განსამუხტად კი ბიონსეს ექსპრესიული ვოკალი საუკეთესო საშუალებაა.

ჟანრის მოყვარულები ამას ჩანაწერის ერთადერთი სინგლის მოსმენის დროსაც მარტივად მიხვდებით. Apeshit თანამედროვე ჰიპ ჰოპისთვის დამახასიათებელი თრეფ ბითით, რომელსაც თეთრ პერანგში გამოწყობილი 50 წელს მიტანებული არტისტი 90-იანი წლების ფლოუთი კლავს. ტრეკი თემატურად ქანიე ვესთისა და ჯეი ზის ერთობლივი ჰიტის Niggas In Paris ერთგვარი გაგრძელებაა. კარტერების წყვილი ჟანრში საკუთარ წონას უსვამს ხაზს და თავისი მაღალი სტატუსით ტკბება. როლექსის ძვირადღირებული მოდელები თუ პირადი ბოინგი ერთ დროს რიგითი აფროამერიკელების დაუღალავი შრომის შედეგია. დღეს კი მილიონების კერპად ქცეული ოჯახი ახალგაზრდებისთვის მაგალითის მიცემას ცდილობს. 

თუ თქვენ მეოცე საუკუნის სოულისა და ჰიპ ჰოპის სინთეზის მოყვარული ხართ, პირველ რიგში Black Effect-ის დაგემოვნებას გირჩევთ. ჩანაწერის, რომელშიც ბიონსე და ჯეი ზი საკუთარი წარმომავლობით ამაყობენ და თავიანთ კანის ფერს საჭიროზე ხშირად უსვამენ ხაზს. მუდმივმა წარმატებებმა მუსიკოსებს თითქმის მიუღწეველი მიზნების მიღწევით გამოწვეული სიამოვნება გაუუფასურა. ჯეი ზი ხომ აშშ-ში ყველაზე საშიშ მარტინ ლუთერ კინგის სახელობის ქუჩაზეც ყველაზე უსაფრთხოდ გრძნობს თავს.

თუ 90-იანი წლების ნიუ იორკული ჰიპ ჰოპის ჟღერადობა მოგენატრათ, შორს წასვლა არც ამჯერად მოგიწევთ. კომპოზიცია Lovehappy ალბომის კონცეფციას ყველაზე ნათლად გადმოგვცემს. კარტერების შერიგებას ბიონსე რომის იმპერატორის, იულიუს კეისრის სიტყვებით აღწერს - "მივედით, ვნახეთ და დავიპყარით. ჩვენ ახლა უკვე ტკბილად და ბედნიერად ვცხოვრობთ". 

Everything Is Love-ში პოპმომღერალი ბიონსე ნოტორიოს ბიაიჯისა და დოქტორ დრეს ეპოქალურ ციტატებს იმეორებს. ის ისეა დარწმუნებული საკუთარ შესაძლებობებში, თითქოს ზურგს ჟანრში მოღვაწეობის მრავალწლიანი გამოცდილება უმაგრებდეს. Apeshit-ში ბიონსეს ბოლო ვერსით მოხიბლული Chance The Rapper მას საუკეთესო რეპერად ასახელებს. ამ ალბომის მოსმენის შემდეგ მართლაც რწმუნდები, რომ ის ინდუსტრიაში მოღვაწე არტისტების უმრავლესობას ნამდვილად სჯობს. 

და თუ აქამდე არ გჯერათ დროის მანქანის არსებობის, სულ ტყუილად. ის ნიუ იორკელი არტისტის, შონ კარტერის ხელშია, რომელიც 1990-იანი, 2000-იანი, 2010-იანი წლების პირველი ნახევრისა და ახლა უკვე თანამედროვე ჰიპ ჰოპის ჟღერადობას ერთნაირი წარმატებით ქმნის. მისი ტრანსფორმაცია უნიკალურია.

გაზიარება

კომენტარები

ბოლოს დამატებული